ANTONIO GINER GOMIS, VICENTE CARRASCO EMBUENA, JOSÉ ANTONIO CORRAL FUENTES, AURORA FOURCADE LÓPEZ, MARCOS JESÚS IGLESIAS MARTÍNEZ, CRISTINA LAPEÑA PÉREZ, INÉS LOZANO CABEZAS, MARÍA ÁNGELES MARTÍNEZ RUIZ, FRANCISCO PASTOR VERDÚ, JOAQUÍN RIPOLL FERRÁNDIZ, PILAR TORMO JORDÁ
Títol
Diplomatura Magisteri
Esta obra se publica con una licencia BY-NC-SA Creative Commons License
L’assignatura pertany a la formació de la diplomatura de Mestre d’Educació Infantil i Primària. Es centra en l’estudi de les funcions que corresponen al mestre d’Educació Infantil i Primària, en la visió pedagògica sobre els processos i pràctiques d’innovació didàctica que s’han de dur a terme en l’Educació Infantil i Primària, tant en contextos escolars com en els extraescolars, així com en el coneixement de l’organització i gestió d’una escola intercultural i inclusiva (instruments per a la gestió, recursos humans i materials, espais, relacions amb la comunitat educativa, etc.) Per tant, proporciona un coneixement bàsic en la professió de mestre per a les etapes de E. Infantil i Primària, ja que aborda les funcions i rols que conformen la professió i treballen els aspectes innovadors de la gestió i del currículum en l’etapa.
archivos | recursos docentes | recursos web | ||||||||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||||||||
doc | html | ppt | avi/mpeg/swf | mp3 | temas | prácticas | ejercicios | exámenes | artículos | site | docuwiki | blog | moodle | otros |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/15864 |
Idioma: | cat |
Tipus: | teachingGuide |
Arxiu | Grandària | Format | |
---|---|---|---|
Guía docent del curso | 26Kb | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/15861 |
Idioma: | cat |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/lecture |
Arxiu | Descripció | Grandària | Format | |
---|---|---|---|---|
Tema 1 | ASPECTES EPISTEMOLÒGICS I NORMATIUS DE L'ORGANITZACIÓ ESCOLAR | 199Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 2 | DERECHO A LA EDUCACIÓN EN LA CONTITUCIÓN ESPAÑOLA DE 1978 | 252Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 3 | MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU | 167Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 4 | ORGANITZACIÓ I ADMINISTRACIONS EDUCATIVES | 483Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 5 | LA FUNCIÓ DIRECTIVA ALS CENTRES EDUCATIUS: MODELS, ESTILS I TÈCNIQUES | 187Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 6 | EL CENTRE COM UNITAT ORGANITZATIVA | 338Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 7 | INSTRUMENTS PER A LA GESTIÓ EDUCATIVA DELS CENTRES | 1158Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 8 | INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES | 1027Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 9 | GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES | 2809Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 10 | LA GESTIÓ DE L'ESPAI, DEL TEMPS I ELS RECURSOS MATERIALS. ORGANITZACIÓ DE LA JORNADA ESCOLAR | 7021Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tema 11 | LA PARTICIPACIÓ SOCIAL I LA CONVIVÈNCIA | 1984Kb | Microsoft Powerpoint | Visualizar/Abrir |
Tots | Tots els cursos comprimits i en PDF. | 3799Kb | Zip | Visualizar/Abrir |
AINSCOW, M. (2001) Desarrollo de escuelas inclusivas: ideas, propuestas y experiencias para mejorar las instituciones escolares. Madrid: Nancea.
ANTÚNEZ, S. (1994) Claves para la organización de centros escolares. Barcelona: ICE-Horsori
ANTÚNEZ y otros. (1996) Del Proyecto Educativo a la Programación de Aula. Barcelona: Graó.
BATRES, C. (2001) Pupitres desiguales: integrar o excluir, dilema del actual sistema educativo. Madrid: La Catarata.
BOLÍVAR, A. (2000) Los centros escolares como organizaciones que aprenden. Promesas y realidades. Madrid: La Muralla.
BOLIVAR, A; RODRÍGUEZ DÍEGUEZ, JL. (2002) Reformas y retórica: La reforma educativa de la LOGSE. Málaga: Aljibe.
BONALS, J. (2002) El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona: Graó.
CANTÓN MAYO, I. (1996) La organización Escolar. Práctica y fundamentos. Barcelona: Oikos-Tau.
CARBONELL J. (2001) La aventura de innovar: el cambio en la escuela. Madrid: Morata.
DARLING-HAMMOND, L. (2001) El derecho de aprender: crear buenas escuelas para todos. Barcelona: Ariel.
DELGADO, M. Coord. (1998) La organización y gestión del centro educativo: Análisis de Casos Prácticos. Madrid: Ed. Universitas.
DOMÉNECH, J. y VIÑAS, J. (1997) La organización del espacio y del tiempo en el centro educativo. Barcelona: Graó.
GAIRÍN, J. (1996). La Organización Escolar: contexto y texto de actuación. Madrid: La Muralla
GAIRÍN, J. Y OTROS (1997) Manual de organización de instituciones educativas. Madrid: Escuela Española.
GARCÍA REQUENA, F. (1997) Organización escolar y gestión de centros educativos. Málaga: Aljibe.
GIMENO, J. (2001) Los retos de la enseñanza pública. Madrid: Akal.
GONZÁLEZ GONZÁLEZ, T. (Coord.) (2003) Organización y gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
MARTÍN BRIS, M. (2002) Planificación de centros educativos. Organización y calidad. Madrid: Escuela Española.
RAMO TRAVER, Z. y RODRIGUEZ CARREÑO, M. (1997) Guía de la organización de los colegios de Primaria y de las Escuelas Infantiles. Madrid: Escuela Española.
VARIOS (2001) Estrategias organizativas de aula. Propuestas para atender la diversidad. Barcelona: Graó.
VARIOS (2001) La formación del profesorado. Proyectos de formación en centros educativos. Barcelona: Graó.
Universidad de Alicante
Carretera de San Vicente del Raspeig s/n
03690 San Vicente del Raspeig
Alicante (Spain)
Tel: (+34) 96 590 3400Fax: (+34) 96 590 3464